Spreekbeurt

Moet jij ook wel eens je spreekbeurt geven? Wat is er nu leuker dan jouw klasgenoten te vertellen over Scouting in de vorm van een spreekbeurt. Je kan dan in een korte tijd heel veel vertellen over de scouting, foto’s laten zien of misschien zelfs een filmpje. Het leukste is nog dat wij je er mee kunnen helpen!

Spreekbeurtpakket

Speciaal daarvoor hebben wij op de scouting een mooi spreekbeurtpakket samengesteld. Onderaan deze pagina staat een invulpresentatie die je kan gebruiken, extra doeplaten, en wat meer informatie die je kan vertellen tijdens je spreekbeurt!

Spreekbeurtbox

Ook hebben we op de scouting een spreekbeurtbox gemaakt; hier zitten allemaal attributen in die je kan laten zien aan al je klasgenoten. Wat zit er allemaal in deze box?

• Een Scoutfit trui en polo
  • Een oude blouse en das
  • Pioniertouw
  • Flyers voor als jouw klasgenoten scouting ook leuk vinden
  • En nog veel meer om van jouw spreekbeurt een succes te maken

Insigne

Tenslotte krijg je natuurlijk een insigne in je scouting paspoort als je een spreekbeurt over scouting geeft! Bekijk het insigne alvast op onze insigne pagina.

Reserveren

Wil je de spreekbeurttas reserveren? Stuur dan een mailtje naar je eigen speltakleiding, met daarin: je naam, de datum van de je spreekbeurt en wanneer je de tas mee wil nemen. Dan zal de speltakleiding contact opnemen.

Powerpoint presentatie

Wil je een powerpointpresentatie geven? Dan hebben wij alvast een begin voor je gemaakt.

Informatiedocument

In de spreekbeurtmap staat heel veel informatie over onze scouting, over scouting in Nederland en in andere landen.

Scouting doeplaat

Mocht je niet genoeg doeplaten hebben gekregen van de leiding kan je deze hier downloaden en zelf afdrukken.