Een wereld vol

avontuur! uitdaging!

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Het Scouting avontuur gaat na de bevers verder bij de welpen. Je kan altijd eerst drie keer gratis meedoen voordat je een scout wordt!

Over de welpen

Welkom bij de Welpen!! Wij zijn een super leuke groep jongens en meisjes van 7 t/m 10 jaar. Elke zaterdag komen we van 14:00 u tot 16:00 u bij elkaar en doen we super leuke dingen. Zo gaan we spannende speurtochten lopen, houden we fietstochten en bouwen we hutten in de bossen. We gaan ook wel eens pionieren, dit is met palen en hout iets moois bouwen, zoals een klimrek of een toren van wel 3 verdiepingen. Ook koken of bakken we lekkere dingen buiten op een houtvuur, bijvoorbeeld pannenkoeken, brood of appelflappen en daarna… smullen maar! Ook doen we soms aan toneel, we hebben een mooie toneelzolder waar iedereen zich dan mag verkleden en schmincken. Zoals voor een playbackshow die we dan opvoeren voor de ouders. Als het slecht weer is zitten we binnen in onze blokhut, we gaan dan knutselen, bijvoorbeeld figuurzagen, papier maché, kettingen maken, verven, enz.

Twee maal per jaar hebben we een weekendje. We slapen dan 1 of 2 nachten in onze eigen blokhut of in een andere blokhut. We beleven dan altijd gezellige avonturen en doen ook veel spannende dingen, zoals tochten lopen in het donker of avondspelletjes. Op het einde van het seizoen hebben we het zomerkamp. We gaan dan een hele week met de hele scouting weg. Op het kamp beleef je altijd een spannend avontuur. Natuurlijk gaan we op kamp ook veel leuke dingen doen. Kijk eens rond op onze pagina en kijk wat wij allemaal al hebben gedaan of nog gaan doen. Lijkt je het leuk om een keer te komen kijken, laat dan snel iets van je horen!

Programma

De leiding stelt voor een langere periode het programma samen, op dit programma staat precies wat we gaan doen. Mochten tijden en locatie afwijken staat dit er uiteraard ook bij.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een keertje niet kan, geen enkel probleem, wij willen het alleen wel graag weten. Dit kan je aangeven via de Scouting App. In verband met inkopen en plannen weten wij dit graag zo snel mogelijk en uiterlijk de woensdag voorafgaand. Hiermee voorkomen we het maken van onnodige kosten.

Momenteel zijn er geen programma's beschikbaar.

Scouting insignes

Bij de welpen is het programma opgebouwd aan een achttal activiteitengebieden, namelijk: uitdagende scouting technieken, expressie, sport & spel, buitenleven, internationaal, samenleving, identiteit en veilig & gezond. Aan deze activiteitengebieden zijn insignes gekoppeld. Meerdere keren per jaar is het scoutingspel aangepast op een insigne. Na het programma krijgt het kind een sticker die in het Scouting Paspoort geplakt kan worden. Meer over de insignes en Scouting Paspoort vind je hier.

Leiding

Iedere zaterdag, ieder weekendje en ieder zomerkamp staan ze voor de welpen klaar. De welpenleiding zorgt ervoor dat de welpen iedere week weer uitgedaagd worden, want Scouting laat je uitdagen!

Scouting Garcia Moreno
Nieuwkuijksestraat 92a