Installatie

Je hebt al een paar keer meegedraaid met de groep en besluit lid te worden. Na een aantal weken plezier te hebben gemaakt en al veel leuke activiteiten te hebben gedaan, is het tijd dat je echt wordt verbonden aan de groep. Scouting kent de traditie een nieuw lid van een speltak te installeren. Het installeren vindt eenmaal per seizoen plaats en is niet alleen voor de nieuwe leden van de groep maar ook voor nieuwe leden van een speltak. Je wordt dus geïnstalleerd als je bent ‘overgevlogen’ naar een oudere speltak en als je voor het eerst bij Scouting bent.

De traditie

Bij de installatie doet de scout een belofte. De scout belooft dan zijn best te gaan doen voor de groep, iedereen te helpen en plezier te hebben in het Scoutingspel. Als de belofte is uitgesproken krijg je een stempel in het Scouting Paspoort. Vanaf de installatie hoor je officieel bij de groep!

Scouting Paspoort

Wanneer je lid wordt van Scouting Garcia Moreno dien je het Scouting Paspoort aan te schaffen. Dit is een boekje wat je alle jaren bij Scouting gebruikt. De installaties worden erin afgestempeld, je behaalde insignes krijg je in de vorm van een sticker en al je zomerkampen schrijf je erin. Alles bij elkaar in een boekje.

Scoutfit

Vanaf het moment dat je lid bent geworden van de groep draag je de Scoutfit polo en trui. Waar je de Scoutfit kunt kopen en welke groep wat precies draagt, lees je op de pagina Scoutfit.