Een wereld vol

avontuur! uitdaging!

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Het Scouting avontuur gaat verder bij de Scouts. Je kan altijd eerst drie keer gratis meedoen voordat je een scout wordt!

Over de scouts

De Scouts zijn jongens en meiden van 12 t/m 15 jaar, we draaien elke zaterdag van 14:00 tot 16:00. Bij de Scouts gaat het vooral om zelfstandig leren zijn. Naast de programma’s welke de leiding bedenkt, hebben de Scouts ook 1x per maand een zaterdag waarop ze zelf mogen weten wat ze doen!
Onze Scouts draaien in zogenoemde patrouilles, een vaste groep kinderen welke altijd samenwerken. Deze groepen zijn ingedeeld naar leeftijd, de jongere Scouts krijgen nog veel begeleiding de oudere moeten steeds meer zelf hun plan trekken. Op deze manier blijven terugkerende programma thema’s elke keer weer een uitdaging!

Naast ons wekelijkse programma hebben wij ook nog 2 weekenden en één kamp per seizoen. Vroeg in het seizoen hebben we altijd ons installatieweekend, de nieuwe Scouts worden dan geïnstalleerd. Dit weekend duurt altijd 2 nachten en tijdens dit weekend zullen de Scouts zichzelf moeten bewijzen op het gebied van koken, tochttechnieken e.d. In het voorjaar wordt hier nog een schepje bovenop gedaan, dan is het R.S.W., dit zijn de regionale scouting wedstrijden. Uit alle scoutinggroepen uit de regio komen de Scouts bij elkaar om een weekend lang te strijden voor de eerste plaats. Hiervoor worden ze overal op beoordeeld; van spellen, tocht en koken tot het opbouwen van hun eigen tent en keuken.

Daarnaast gaan we met de scouts ook elk jaar op zomerkamp. Dit is de eerste week van de basisschoolvakantie. Deze week slapen de scouts in tenten en koken ze in een zelf gepionierde keuken. Elk jaar staat er bij het kamp een thema centraal (rode draad); zo hebben we bijvoorbeeld kampen gehad met de thema’s: Europa, Wie is de Mol?, Relax en Crazy 88.

Programma

De leiding stelt voor een langere periode het programma samen, op dit programma staat precies wat we gaan doen. Mochten tijden en locatie afwijken staat dit er uiteraard ook bij.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een keertje niet kan, geen enkel probleem, wij willen het alleen wel graag weten. Dit kan je aangeven via de Scouting App. In verband met inkopen en plannen weten wij dit graag zo snel mogelijk en uiterlijk de woensdag voorafgaand. Hiermee voorkomen we het maken van onnodige kosten.

Momenteel zijn er geen programma's beschikbaar.

Scouting insignes

Bij de scouts is het programma opgebouwd aan een achttal activiteitengebieden, namelijk: uitdagende scouting technieken, expressie, sport & spel, buitenleven, internationaal, samenleving, identiteit en veilig & gezond. Aan deze activiteitengebieden zijn insignes gekoppeld. Meerdere keren per jaar is het scoutingspel aangepast op een insigne. Na het programma krijgt het kind een sticker die in het Scouting Paspoort geplakt kan worden. Meer over de insignes en Scouting Paspoort vind je hier.

Leiding

Iedere zaterdag, ieder weekendje en ieder zomerkamp staan ze voor de scouts klaar. De scoutsleiding zorgt ervoor dat de scouts iedere week weer uitgedaagd worden, want Scouting laat je uitdagen!

Scouting Garcia Moreno
Nieuwkuijksestraat 92a