Ouderhulp

Wij kunnen uw hulp gebruiken! Wilt u weten hoe, we leggen het uit!

Klusavond

Regelmatig wordt er door een aantal leiding, bestuursleden en facilitairteam flink geklust. Dan wordt klein onderhoud aan de blokhut of het terrein verricht. Werk wat zoal opgepakt wordt zijn; kleine schilderwerkzaamheden, kapotte materialen repareren, grasmaaien, onderhoud terrein en nog veel meer. Bent u nou handig en wilt u er mede voor zorgen dat wij een blokhut hebben waar het veilig is en goed onderhouden is zodat de kinderen lekker het avontuur kunnen beleven, dan kunnen wij uw hulp gebruiken.

Poetsploeg

Een schone en opgeruimde blokhut is wel zo fris en lekker. Daarom organiseren wij een paar keer per jaar een moment dat er door verschillende leiding en bestuursleden flink de bezem en de zwabber door het gebouw wordt gehaald. Een schone blokhut levert ook ons inkomsten op door middel van het verhuren van de blokhut. Met het geld wat door de verhuur wordt opgehaald kunnen wij weer werkzaamheden aan de blokhut uitvoeren. Wilt u een paar keer per jaar helpen met het poetsen van de blokhut om alles spik en span te houden, dan kunnen wij uw hulp gebruiken. Wanneer we gaan poetsen laten we geruime tijd van te voren via de e-mail weten.

Oudervertegenwoordigers

Deze taak is misschien nog wel de meest belangrijkste taak die u als ouder zou kunnen uitvoeren. Tweemaal per jaar wordt er door de groepsraad vergaderd. De groepsraad bestaat uit alle leiding, bestuur en facilitair team. Ook een aantal oudervertegenwoordigers mogen hierbij aanwezig zijn. Als oudervertegenwoordiger behartig je de belangen van ouders en jeugdleden die niet bij de groepsraad aanwezig mogen zijn. Je hebt in deze functie invloed op de werkwijze van de organisatie en kan advies vanuit de ouders geven bij besluitvorming. Enkele voorbeelden die oudervertegenwoordigers die in de groepsraad hebben voorgedragen zijn de nieuwsbrief en de wijziging van de nieuwe Scoutfit. Wilt uw oudervertegenwoordiger worden kijk dan hier.