De Scouting Garcia Moreno app is Live

We hebben iets nieuws! De afgelopen periode is er gewerkt aan het inrichten van onze eigen Scouting Garcia Moreno app. Ja je leest het goed een app!

We hebben al lange tijd een website, welke trouwens recent volledig is vernieuwd, echter is deze website eenrichting communicatie, naast de website wordt veel gebruik gemaakt van e-mail om berichten te delen, ook wordt daar soms nog whatsapp aan toegevoegd. Al met al een aantal verschillende communicatiemiddelen. Sinds een aantal weken biedt Scouting Nederland ons de mogelijkheid om een volwaardige app te gebruiken waardoor bijna alle communicatie via één platform kan verlopen.

Maar wat kan ik dan vinden in de app? Wij zijn voornemend om de app als hét communicatiemiddel voor leden van onze Scouting te gebruiken. Dat wil zeggen dat we op termijn het gebruik van e-mail en whatsapp groepen gaan stoppen of verminderen. Alles over programma’s, nieuwsitems, foto’s van activiteiten en handige snelkoppelingen zijn terug te vinden in de app.

De app start met een facebook achtige tijdlijn waar leiding berichten over het programma op zal delen. Dit kan bijvoorbeeld voor aanvang van het programma zijn dat je niet moet vergeten om iets mee te nemen, of achteraf met leuke foto’s van de draaidag. Schrijf hier ook zelf een berichtje als je bijvoorbeeld iets kwijt bent na het weekendje of zomerkamp. Ook vindt je onder “Mijn evenementen” vindt je vervolgens alle programma’s en activiteiten terug die voor jou(w) (kinderen) van toepassing zijn. Ook kan je hier aangeven of ze wel of niet aanwezig zijn op de betreffende draaidag, zo heeft de leiding altijd inzicht wie er de betreffende dag aanwezig is zodat we hier rekening mee kunnen houden met bijvoorbeeld boodschappen. Neem vervolgens ook een kijkje in de foto albums, nieuwsberichten of handige links die we hebben toegevoegd aan het menu.

Binnenkort ontvang je op het in Scouts Online geregistreerde mailadres een e-mail om een account aan te maken voor de Scouting App. Maak je account aan met dat mailadres en je krijgt gelijk toegang tot het gedeelte voor onze Scouting. We begrijpen dat er wellicht nog vragen of onduidelijkheden zijn. Tijdens de ouderavond welke voorafgaand aan het zomerkamp op donderdag 15 juni gepland staat staan we nog wat uitgebreider stil bij de app en is er na afloop hulp beschikbaar om je verder te helpen.

We gaan de komende periode het gebruik van de app stimuleren maar niet gelijk afscheid nemen van de huidige communicatiemiddelen, op basis van mede jullie ervaringen zullen we hier op een later moment over besluiten. Voor de volledigheid, mochten er persoonlijke zaken spelen die hoeven uiteraard niet op de tijdlijn geplaatst te worden. Daarvoor is de leiding altijd via de e-mail of telefoon bereikbaar.

Deel met je vrienden