Bouw mee aan onze nieuwe Explorerblokhut!

De Explorerblokhut begint dermate ernstige gebreken te vertonen dat nieuwbouw niet lang meer op zich kan laten wachten. Daarom is het nu tijd voor actie!
Help mee door een donatie te doen via onze crowdfunding pagina.

De Explorerblokhut begint dermate ernstige gebreken te vertonen dat nieuwbouw niet lang meer op zich kan laten wachten. Deze volledig houten blokhut is rond 1987 gebouwd om alle onderdelen van de Scouting bij elkaar te brengen. Sinds deze tijd is de blokhut voornamelijk gebruikt door de oudste leeftijdsgroep, de Explorers (15 tot 18 jaar).

In 2009 is er nog groot onderhoud gepleegd aan het gebouw door het asbest dak te vervangen, de toiletvoorziening te renoveren en de achterwand te voorzien van een nieuwe beplating. Dit allemaal met de gedachten dat de blokhut dan weer een jaar of 10 mee kan.

Nu 14 jaar later is de blokhut echt op. Dit komt mede doordat de onderkant volledig aan het wegrotten is, ramen en soms ook deuren niet meer open kunnen omdat de blokhut aan het verzakken is. Renoveren is geen optie meer, waardoor er een nieuwe blokhut moet komen voor de leden die vaak de toekomstige vrijwilligers zijn van onze scouting.

Aangezien we met de jaren zien dat de blokhut sneller achteruit gaat, weten we niet hoe lang deze blokhut nog veilig is. Daarom is het nu tijd voor actie! Help mee door een donatie te doen via onze crowdfunding pagina.

Deel met je vrienden