Veel gestelde vragen

Alle informatie over contributie staat op de pagina contributie.

Het is mogelijk dat er op dit moment een wachtlijst is. Of er een wachtlijst is, is compleet afhankelijk van de hoeveelheid jeugdleden binnen een speltak en de bezetting van leidinggevenden. Wanneer je wilt komen kijken adviseren wij om het formulier “Scout worden” in te vullen. Wij nemen dan contact met je op en kunnen ook aangeven of er een wachtlijst is.

Bij wijziging van uw adresgegevens, e-mailadres of rekeningnummer is het belangrijk om ons hiervan op de hoogte te stellen. De wijzigingen kun je e-mailen naar de ledenadministratie. De ledenadministratie zal er voor zorgen dat het veranderd wordt in het systeem. Ook kun je zelf inloggen op de online administratie, meer daarover vind je hier.

Nee, alle leiding & bestuursleden bij scouting Garcia Moreno doen dit vrijwillig.

Overvliegen is het evenement dat plaatsvindt wanneer een lid van scouting overgaat van de ene speltak naar de andere. Doorgaans gebeurt dat omdat het lid een bepaalde leeftijd bereikt heeft waarop hij/zij oud genoeg is om naar een hogere speltak te gaan. De precieze inhoud van het overvliegen is afhankelijk van de werkgroep die dit jaarlijks weer opnieuw bepaald om vervolgens ontvangen te worden door de nieuwe speltak.

Op het moment dat een jeugdlid te oud is voor een bepaalde speltak, vliegt hij/zij over naar de volgende speltak. Je vliegt over in het jaar dat je de eindleeftijd van een speltak bereikt. Dit gebeurt één keer per jaar aan het begin van het nieuwe seizoen (september). Bij uitzondering kan ook halverwege het jaar overgevlogen worden. De ouders worden ruim van tevoren door de teamleider van de oude speltak geïnformeerd.
In bepaalde gevallen kan (in overleg) van de leeftijdsgrenzen worden afgeweken. De speltakleiding beslist hierover na overleg met de groepsbegeleiding en de ouders/verzorgers. Hierna wordt er in de groepsraad melding van gemaakt.
Voordat er wordt overgevlogen wordt er aan het eind van het seizoen eerst een kijkdag georganiseerd waarbij de overvliegers gaan kijken bij de volgende speltak.

Als je nieuw bent op scouting, mag je eerst drie keer vrijblijvend komen kijken. Heb je besloten dat je lid wilt worden? Dan schaf je een scoutfit (uniform) en een Scouting Paspoort aan. Daarna volgt de officiële installatie, ze horen er na deze ceremonie echt bij. Meestal worden er meerdere kinderen tegelijkertijd geïnstalleerd.

Het kan zijn dat u het niet eens bent met bepaalde beslissingen of u vind dat er dingen beter kunnen. Wij doen ons best om alles goed te organiseren, helaas lukt dit niet altijd. Wij vinden het daarom fijn als u dit aan ons laat weten. Met klachten en opmerkingen kunt u altijd terecht bij onze groepsbegeleider, Gerry de Groot.

Wat leuk dat je lid wil worden bij Scouting Garcia Moreno! Je kan je via de volgende link opgeven.

De Scoutfit is bedoeld om vies te maken. Scouting telt in Nederland en daarbuiten duizenden leden, aan de Scoutfit kun je zien bij welke groep je hoort. Daarbij vinden we het bij Scouting niet interessant of je merkkleding draagt of truien van Lamawol, het is veel belangrijker dat je plezier maakt in de groep.

Nou en of! Auto’s zijn ook gevaarlijk. Bij Scouting geloven we dat je juist met risico’s moet leren omgaan in plaats van thuis de deur achter je dicht te trekken en onder de dekens te gaan liggen. Vuur stoken, hakken met een bijl, boomhutten bouwen, nachttochten, met een zakmes snijden, we doen het allemaal. Van onze leiding leren de kinderen, uiteraard afhankelijk van de leeftijd, hier voorzichtig mee om te gaan.

Soms komt het voor dat een kind niet meer graag naar scouting wil of het niet meer leuk vindt, dit kan onder andere komen doordat vriendjes al zijn overgevlogen of omdat het spelaanbod niet meer bevalt. Graag horen wij van u de reden waarom het uw kind niet meer bevalt, dan kunnen wij hier indien mogelijk actie op ondernemen. Als u uw kind wilt uitschrijven kan dat door contact op te nemen met de speltakleiding.